.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی نژاد: آمده ام در مجلس قربانی کنم!

شمال نیوز: در حالی که در ساعات گذشته کمتر سخن انتخاباتی از سوی دولتیان شنیده شد. حسن روحانی، علیرضا زاکانی و حداد عادل رسالت سخنان انتخاباتی روز را بر عهده گرفتند. اما شاید مهم تر از همه تکذیب سخنان رئیس شورای سیاستگذاری نهاد ریاست جمهوری از سوی موسسه نشر آثار رهبری بود.
روز جمعه اگر چه در کشور تعطیل رسمی است ، اما هیچگاه سیاست تعطیل نمی شود، به ویژه اینکه در روزها و ماه های آینده که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک و نزدیک تر می شویم، جنب و جوش بیشتری عرصه سیاسی کشور را در بر خواهد گرفت.

یکی از مهم ترین تحولات سیاسی ساعات گذشته تکذیب سخنان امیری فر رئیس شورای سیاستگذاری فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از سوی یکی از مقامات دفتر رهبر انقلاب بود. امیری فر در روزهای گذشته در پاسخ به انتقادات مطرح شده از شعار زنده باد بهار رئیس جمهور، مدعی شده بود که نخستین بار رهبر انقلاب از شعار زنده باد بهار استفاده کرده است. ادعایی که در ساعات گذشته رد شد و خبرگزاری ها هم متن دقیق سخنان رهبری در سی ام بهمن سال 1376 را منتشر کردند و اثری از شعار زنده باد بهار در آن دیده نشد. به نظر می رسد استناد به سخنان رهبری باید بیش از این دقیق باشد، به ویژه زمانی که اشخاص می خواهند عملکرد و یا مواضع خود را توجیه کنند.

در حوزه دولت دیگر سخن انتخاباتی که قابل توجه است اینکه حجت الاسلام نبویان از رئیس جمهور نقل کرده است که احمدی نژاد قسم خورده است که فعلا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دنبال کسی نیست و فعلا هم برای وی چنین مساله ای محرز نشده است. تردیدی نیست که دو واژه قسم و فعلا را در این گفته باید مهم تلقی کرد.
 
اما سخنان انتخاباتی کشور در ساعات گذشته را حسن روحانی، علیرضا زاکانی و حداد عادل بر زبان راندند. زاکانی که عضو جمعیت رهپویان است در سخنرانی خود همه مخالفان خود و همفکرانش را -که وی اصولگرایان- می نامد به صف کرده و بر شمرده است. مخالفانی که برای کسانی که علیرضا زاکانی را می شناسد چندان تازگی ندارد. اصلاح طلبان، هاشمی رفسنجانی و جریان انحرافی. این سه جریان جریاناتی هستند که زاکانی به کرات درمخالفت با آنان سخن گفته است. اما نکته جالب سخنان زاکانی مربوط به احمدی نژاد بود آنجا که وی مدعی شده است آنان می خواسته اند به در روز یکشنبه کذایی مجلس ،به استیضاح شیخ الاسلامی وزیر رفاه، رای منفی بدهند، اما او شنیده است که رئیس جمهور به یکی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته است من امروز این ...(شیخ الاسلام) را آورده ام مجلس قربانی کنم!

بحثی که بیشتر در مورد سخنان علیرضا زاکانی وهمفکرانش وجود دارد این است که آنان کمتر در مورد عملکرد حدود ده ساله اصولگرایان در مجلس و دولت سخن می گویند و اینکه چه توقعی هست که پس از این مدت و شرایط کنونی کشور چگونه مردم باید خود را قانع کنند که دوباره اصولگرایان را در قالب طیف های سیاسی موجود برای اداره کشور برگزینند، چراکه در ده سال اخیر مجلس و دولت در دستان جناح های موجود اصولگرای کشور بوده است اما بهبودی در روند اداره کشور ایجاد نشده است.

اصولگرایانی که ابتدا با نام کلی اصولگرایی وارد عرصه سیاسی کشور شدند، اما به تدریج مصلحان اصولگرایی و آنان که معتقد به نقد درون گفتمانی بودند را از دایره اصولگرایی خارج کردند و روز به روز تفکر اصولگرایی را به تفکر یک نحله خاص و البته ناکارآمد از اصولگرایی تقلیل دادند.

اما سخنان حسن روحانی که وی هم از جمله کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود هم در نوع خود جالب توجه بود جایی که وی در مورد رجل سیاسی صحبت کرد و گفت در هر کشوری رجال سیاسی زیاد نیستند و اگر در ایران هم از بین مردم هم نظر سنجی شود بیش از ده یا پانزده نفر بیشتر رجل سیاسی نداریم. این سخن وی زمانی اهمیت بیشتری می یابد که همزمان وی با استناد به سوره قدرکه شب قدر را برتر از هزاران شب می داند، برخی از تصمیمات در کشور را تصمیمی دانست که از هزاران تصمیم ممکن است با اهمیت تر باشد.

همزمان سخنگوی جبهه ایستادگی هم بحث رجل سیاسی را پیش کشید و در انتقاد به کاندیداهای جبهه پایداری گفت که شخصی مانند لنکرانی رجل سیاسی نیست . وی اضافه کرد در سال 84 شورای نگهبان شخصی چون محمود احمدی نژاد را به عنوان رجل سیاسی تایید کرد. وی تاکید کرد که این نگرانی هست که اشخاص دیگری هم که رجل سیاسی نیستند به عنوان رجل سیاسی مطرح شوند. تجربیات سال های اخیر قریب به اتفاق سیاستمداران را متقاعد کرده است که باید تلاش کنند کسانی را در معرض انتخاب مردم قرار دهند،که تجربه عملی،ذهنی و روانی برای اداره کشور در مقام ریاست جمهوری را داشته باشند.

غلامعلی حداد عادل هم که در همایش روز پنج شنبه جبهه پایداری شرکت نکرده بود تا احتمالا قالیباف و ولایتی را آزرده خاطر نسازد، مجددا تاکید کرد که با ولایتی و قالیباف قرار گذاشته است تا با هم رقابت نکنند. پس بر اساس این قرار باید حداد عادل همزمان هم کاندیدای ائتلاف 1+2 باشد و هم کاندیدای جبهه پایداری تا این قرار پابرجا بماند. یا اینکه فقط گزینه ائتلاف باشد،در غیر این صورت این قرار پابرجا نخواهد ماند. /تابناک

/ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.